Музика

Cyrillic
Фотографије: 
AddThis: 
Биографија: 

Српска оперска певачица. Рођена је 1903. године у Белој Цркви, а већ са шест година певала је у певници цркве у родном граду, а наставила у школском хору.
- Учитељ ме је стално вукао за уши јер је мој глас кварио хор - изјавила је она у једном од многих интервјуа.
Музичку школу учила је у Темишвару, где се и удала и родила ћерку Мирјану, касније познату оперску певачицу. У Београд је дошла 1930. године, где је убрзо примљена у Оперу, а још брже добила главне улоге у операма. Чувени композитор Стеван Христић, тада јој је рекао: „Богат глас, немаш довољно школе, али ако будеш учила, напредоваћеш брзо“.
Иако су се за њене опере карте куповале код тапкароша, 1937. године је отпуштена и из Београда одлази у Беч где је ангажује ондашња Државна опера, а одбивши ангажман у Берлину она постаје и прва Српкиња са сталним ангажманом у Бечкој опери. У Београд се вратила после Другог светског рата, и то као звезда по коју су нарочито слали ауто у Беч. Из јавности се повукла 1968. године, говорећи да је „боље отићи док је још снаге и гласа и тако остати у лепој успомени“. О оснивању фонда почела је да размишља након смрти ћерке, а коначну одлуку донела је 1978. године.
- И мени је такав фонд био потребан, али га нисам нашла. Прошла сам тежак пут до оперске сцене и касније, па желим да се прави, истински таленти не муче толико, да њихово школовање не зависи само од материјалних прилика - изјавила је тада Меланија Бугариновић.
Меланија Бугариновић умрла је 1986. године, а иза ње су остале две куће у Београду од по неколико стотина квадрата, изузетно вредне нумизматичка и филателистичка збирка, те раскошан златни накит. Једна кућа је у међувремену продата, а највреднији део збирки и златног накита без трага је нестајао у последњих двадесет година.

 

Извор: 
Категорија: 
Личне информације: 
Српска оперска певачица. (Бела Црква, 29.06.1903 - Београд, 07.05.1986)
Датум рођења: 
Monday, June 29, 1903
Место рођења и локација: 
Бела Црква
Serbia
44° 53' 51" N, 21° 25' 0.9984" E
Датум смрти: 
Wednesday, May 7, 1986
Место смрти и локација: 
Београд
Serbia
44° 49' 0.0012" N, 20° 28' 0.0012" E
Пол: 
Женски
Година рођења: 
1903
Држава рођења: 
Србија
Cyrillic
Фотографије: 
AddThis: 
Биографија: 

Написао је преко 200 композиција. Једно време је водио тамбурашки оркестар СЗПД Невен у Новом Саду, коме је 1911. године написао и посвети композицију „Невен коло“ – данас је химна друштва а у народу пева као стара градска песма. Иако је био истакнути активиста у радничком, културном и друштвеном животу Новог Сада и Војводине, највише ће остати упамћен по хармонизацији војвођанских песама. Завршио је берберски и столарски занат али се од 1890. године посветио искључиво музици и компоновању. Издао је књигу „Школу за тамбуру“, сам је писао, компоновао и штампао своја дела, а на захтев их је слао тамбурашким оркестрима који су их изводили широм простора Балкана и Европе. Многе његове песме су снимљене на сингл плочама у Америци између 1914. и 1938. године. Свирао је прим тамбуру, брач и шаргију. Био је шеф тамбурашких оркестара Братимство, Бели Орао, Ексцелсиор...

Од његових песама које су прихваћене у народу и певају се као старе градске опесме, најпознатије су: „Жабаљка“ , „Богата сам имам свега“ , „Донес' ми вина крчмарице“, „Кад сам био млађан ловац ја“, „Невен Коло“ , „Ђувегије где сте да сте“ , а песма „Биће скоро пропаст света“ је послужила као музички мотив у истоименом филму Жике Павловића, у коме је маестрално изводе дероњски тамбураши и оркестар Јанике Балаша. Са тамбурашким оркестром Васе Јовановића наступао је у свим главим градовима европе, где је постао загрижени симпатизер есперата. Оснивач је друштва за есперанто у Новом Саду, које данас носи његово име.

Као велики симпатизер радничког и социјалистичког покрета био је омиљен у Новом Саду а сви су га звали једноставно чика Марко. На његовој сахрани, непосредно пред првомајске празнике 1938. године окупио се велики број новосађана као и припадника разних радничких организација, који су натписима на дотад невиђеном броју венаца одали пошту свом другу.

Извор: 
Категорија: 
Личне информације: 
Највећих српски композитор с краја XIX и почетка XX века је био бербер, есперантиста и тамбураш. (Нови Сад, 2. март 1873 — Нови Сад, 3. април 1938)
Датум рођења: 
Sunday, March 2, 1873
Место рођења и локација: 
Нови Сад
Serbia
45° 15' 0" N, 19° 51' 0" E
Датум смрти: 
Sunday, April 3, 1938
Место смрти и локација: 
Нови Сад
Serbia
45° 15' 0" N, 19° 51' 0" E
Пол: 
Мушки
Година рођења: 
1873
Држава рођења: 
Србија
Име: 
Сонате бр. 4,5,6 за виолину и чембало
Cyrillic
Опис: 

Јохан Себастијан Бах (21. март 1685 — 28. јул 1750) био је немачки композитор, оргуљаш и чембалиста из доба барока, широко признат као један од највећих композитора и стубова универзалне културе. Његова дела су запажена због интелектуалне дубине, техничког савршенства и уметничке лепоте.
Познат је као оргуљаш и чембалиста. Радио као оргуљаш, дворски и црквени музичар, диригент и учитељ.
Јохан Себастијан Бах је један од најзначајнијих представника универзалног хуманизма у уметности.Творац је великог броја музичких облика који карактеришу барок као раздобље. Дубоко религиозан и конзервативан, у свом делу је спојио музичке традиције протестантских хорова са традицијама јужне немачке, италијанске и француске школе. Развио је полифони стил касне ренесансе до савршенства.
Шест соната за виолину и чембало (BWV 1014 -1019):
Ових шест соната су део огромног скупа соната и партита за сваку врсту инструмента. Њихова "стандардна" структура може се описати: 1. споро грациозан први став; 2. брз став, 3. спор, дубок и љупки став; 4. енергичан, живахан и брз став. Постоји, међутим, очигледан изузетак у последњој сонати и  изискује даље разматрање.

Ауторска права: 
MELODIA RECORD COMPANY, USSR 1987.
Фотографије: 
AddThis: 
Аудио: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Аудио
Година настанка културног добра: 
1720
Тип дигиталног документа: 
Аудио
Назив(оригинални): 
Johann Sebastian Bach
Област: 
Музика
Стил: 
Барокни
Аутор: 
Joхан Себастијан Бах
Тип оригиналног документа: 
Аудио
Име: 
Симфонија бр.82 у C-duru
Cyrillic
Опис: 

Франц Јозеф Хајдн (31. март 1732 — Беч, 31. мај 1809) је био аустријски композитор и диригент.
Шире музичко образовање стекао је као члан хора дечака Бечке катедрале. У композицији заправо самоук, Хајдн се и касније, као композитор и диригент дворске музике кнезова Естерхази, развијао самостално, „одсечен од света“, како сам каже, „и присиљен да постане оригиналан“. Провео је три деценије, од 1761. до 1790, на кнежевским доворовима у Ајзенштату и Естерхазиу, док је након 1790. већином боравио у Бечу.
„Добри тата Хајдн“, чувар класичне традиције, први у великој тројки бечких класика, Моцартов пријатељ и учитељ многих музичара свога доба стекао је за живота велику популарност и поштовање који су након смрти избледели, да би га 20. века поново открило као врело непресушне музичке доброте.
Хајдн је дао неизмерно богат и разноврстан опус, што сведочи о лакоћи стварања и о потреби тадашњег музичког тржишта које је стално тражило нова дела. Његове 104 симфоније, 24 клавирска концерта, 5 концерата за виолончело, мноштво коморних композиција за различите инструменте и ансамбле, тридесетак опера, ораторији, мисе, кантате — све то чини један од најбогатијих опуса у историји компоновања уопште.
Како је Хајдн старио, у своја дела укључивао је све више сељачких народних мелодија које је слушао у младости. Савршени пример је последњи став његове последње симфоније, бр. 104 — Лондонске симфоније.
Тежиште његова стварања је на инструменталној музици, а посебно је развио клавирску сонату, гудачки квартет и симфонију. У опери даје већу важност карактеризацији ликова. Најстарији је од тројице мајстора бечке класике.
Симфонија бр. 82 у C-дуру је прва од симфонија познатијих као "Паришке симфоније" композитора Јозефа Хајдна, популарно је називају и "Медвеђом симфонијом".
Иако је по реду прва, ова симфонија је уствари последња компонована од "Паришких симфонија". Завршена је 1786. а, премијерно је изведена 1787. у Паризу.

Ауторска права: 
Digital Mastering OPUS, 1982.
Фотографије: 
AddThis: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Аудио
Година настанка културног добра: 
1786
Тип дигиталног документа: 
Аудио
Област: 
Музика
Стил: 
Барокни
Аутор: 
Joзеф Хајдн
Година издавања: 
1982
Име: 
Музика за краљевски ватромет и Mузика на води (Словачки филхармонијски оркестар)
Cyrillic
Опис: 

Георг Фридрих Хендл ( 23. фебруар 1685 — Лондон, 14. април 1759) је био немачки, касније британски, барокни композитор, познат по кончерти гросима, операма и ораторијумима. Рођен је у Немачкој, у граду Хале, а живео и радио у Хамбургу, Италији, Хановеру, а од 1712. стално се настањује у Лондону. Његово најчувеније дело је Месија, ораторијум заснован на библијским мотивима. Утицао је на многе следбенике у периоду прелаза из барока у класицизам, међу којима су Јозеф Хајдн, Моцарт, и Бетовен.
Музику за краљевски ватромет компоновао је Георг Фридрих Хендл 1749. по наруџбини Џорџa II, ради ватромета у Лондону 27. априла 1749. У част прослављања краја аустриско сецесионистичког рата.
Оркестар је био смештен у посебно направљену грађевину од стране Сервандонија - позоришног архитекте. Композиција је представљала музичку подлогу краљевском ватромету, осмишљеном од стране Toмаса Десгулијера.
Mузика на води је колекција оркестарских композиција Георга Фридриха Хендла. Премијерно је изведена 17. јула 1717. Музика на води је компонована за велики оркестар,па је пригодна за концерте на отвореном простору.
Музику за краљевски ватромет и Музику на води изводи Словачки филхармонијски оркестар.

Ауторска права: 
Distributed by MULTI DISTRIBUTION
Фотографије: 
AddThis: 
Аудио: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Аудио
Година настанка културног добра: 
1749
Тип дигиталног документа: 
Аудио
Област: 
Музика
Стил: 
Барокни
Аутор: 
Георг Фридрих Хендл
Име: 
Концерти за флауту
Cyrillic
Опис: 

У концертима истичу се иновативације које по структури одскачу од италијанских и бечких узора. Његова дела се сврставају у такозвани осећајни стил у музици. Карл Филип Емануел Бах ( Вајмар, 8. март 1714 — Хамбург, 14. децембар 1788) важи за једног од најзначајнијих композитора на прелазу из барока у доба Бечких класичара. За живота био је познатији од оца. Ценили су га композитори наредних епоха, рецимо Јозеф Хајдн и Волфганг Амадеус Моцарт.
Јохан Кристијан Бах (Лајпциг, 5. септембар 1735 — Лондон, 1. јануара 1782) је био немачки композитор.
Најмлађи је син Јохана Себастијана Баха.
Називају га „лондонским Бахом“ јер је до краја свог живота живео у Лондону.

Ауторска права: 
Digital recording OPUS 1988.
Фотографије: 
AddThis: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Аудио
Тип дигиталног документа: 
Аудио
Област: 
Музика
Стил: 
Барокни
Аутор: 
Карл Филип Емануел Бах и Јохан Кристијан Бах
Година издавања: 
1988
Име: 
Виолински концерт и Прелудијум из треће Партите, Allegro assai из сонате број 3
Cyrillic
Опис: 

Године 1806, настало је једно дело које је концертантну музику практично увело из класицизма у епоху велике романтике. То је Концерт за виолину и оркестар, D-дур, опус 61. Лудвига Ван Бетовена.
Допринос овог дела за музичку историју и литературу, немерљив је. Најпре, Концерт је огромних димензија: три његова класична става, проширена су тематски и садржајно и дају делу укупно трајање 45 минута. И сва три става краси дотле неостварена мелодијска лепота, обликована у класичну формалну структуру, што је морало послужити као узор виолинским концертима које су кроз цео XИX век писали Менделсон, Брамс, Чајковски, Сибелијус... све до Албана Берга и српског композитора Божидара Трудића, који је по тој шеми у свом Виолинском Концерту уткао српске народне и обредне теме.
3. Партита у Е-дуру,BWV 1006 Јохана Себастиана Баха за соло виолину је последња у опусу "шест соната и партита". Садржи следеће ставове:
    Прелудијум
    Лоре
    Гавота и Рондо
    Менует (I и II)
    Буре
    Жига

Најизвођенији је прелудијум због посебне ангажованости десне руке у којој је гудало.

 

Ауторска права: 
S.L. TEIC
Фотографије: 
AddThis: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Аудио
Година настанка културног добра: 
1806
Тип дигиталног документа: 
Аудио
Област: 
Музика
Стил: 
Класичан
Аутор: 
Л. Ван Бетовен и Ј.С.Бах
Име: 
Скандинавска музика за гудаче
Cyrillic
Опис: 

Едвард Григ (Берген, 15. јун 1843 — Берген, 4. септембар 1907) је био норвешки романтичарски композитор и пијаниста. Његова најпознатија дела су Пер Гинт и Клавирски концерт у а-молу.
Даг Вирен (15. октобар 1905 – 19 април 1986) био је шведски композитор.Његово најпознатије дело је "Серенада за гудаче" (1937); Koмпоновао је симфоније,концерте, оркестарске композиције, укључујући сценско-филмску музику, као и инструментално-камерну музику и гудачке квартете.
Сигварт Нилсен је рођен 29. априла 1880. у грау Алесунд-Норвешка. Био је норвешки композитор који се школовао у Берлину.
Joхан Свендсен (30 септембар 1840 – 14 јуна 1911) био је норвешки композитор,диригент и виолиниста. Компоновао је две симфоније, виолински концерт, концерт за виолончело, романсу за виолину и много норвешких рапсодија за оркестар.

Ауторска права: 
Naxos records, 2000.
Датум креирања записа: 
Tuesday, October 15, 2013
Фотографије: 
AddThis: 
Аудио: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Аудио
Тип дигиталног документа: 
Аудио
Област: 
Музика
Аутор: 
Григ, Вирен, Нилсен, Свендсен
Година издавања: 
2000
Име: 
Симфонија број 83 у g-mol
Cyrillic
Опис: 

Франц Јозеф Хајдн (31. март 1732 — Беч, 31. мај 1809) је био аустријски композитор и диригент.
Шире музичко образовање стекао је као члан хора дечака Бечке катедрале. У композицији заправо самоук, Хајдн се и касније, као композитор и диригент дворске музике кнезова Естерхази, развијао самостално, „одсечен од света“, како сам каже, „и присиљен да постане оригиналан“. Провео је три деценије, од 1761. до 1790, на кнежевским доворовима у Ајзенштату и Естерхазиу, док је након 1790. већином боравио у Бечу.
„Добри тата Хајдн“, чувар класичне традиције, први у великој тројки бечких класика, Моцартов пријатељ и учитељ многих музичара свога доба стекао је за живота велику популарност и поштовање који су након смрти избледели, да би га 20. века поново открило као врело непресушне музичке доброте.
Хајдн је дао неизмерно богат и разноврстан опус, што сведочи о лакоћи стварања и о потреби тадашњег музичког тржишта које је стално тражило нова дела. Његове 104 симфоније, 24 клавирска концерта, 5 концерата за виолончело, мноштво коморних композиција за различите инструменте и ансамбле, тридесетак опера, ораторији, мисе, кантате — све то чини један од најбогатијих опуса у историји компоновања уопште.
Како је Хајдн старио, у своја дела укључивао је све више сељачких народних мелодија које је слушао у младости. Савршени пример је последњи став његове последње симфоније, бр. 104 — Лондонске симфоније.
Тежиште његова стварања је на инструменталној музици, а посебно је развио клавирску сонату, гудачки квартет и симфонију. У опери даје већу важност карактеризацији ликова. Најстарији је од тројице мајстора бечке класике.
Симфонија бр. 83 у г-молу, је друга од шест симфонија, познатије као "паришке симфоније" компоноване од стране Јозефа Хајдна 1785. године, а објављена у Бечу децембра 1787.

Ауторска права: 
Digital Mastering OPUS, 1982.
Фотографије: 
AddThis: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Аудио
Година настанка културног добра: 
1787
Тип дигиталног документа: 
Аудио
Област: 
Музика
Стил: 
Класичан
Аутор: 
Јозеф Хајдн
Година издавања: 
1982
Име: 
Кармина Бурана
Cyrillic
Опис: 

Kaрмина Бурана је сценска кантата, композитора Карла Орфа (1935 - 1936). Базира се на 24 поеме, узете из средњевековне Кармине Буране. Либрето је углавном на латинском језику, а текст датира из 11. или 12. и мало из 13. века. Први пут је изведена у Франкфурту 8 јуна 1937. Непосредно после веома успешне премијере Карл Орф је рекао: "Све што сам до сада искомпоновао,и оно што имате, нажалост објављено, може да се уништи. Са Кармином Бураном , моји радови тек почињу."

Датум креирања архивског документа: 
Tuesday, October 15, 2013
Ауторска права: 
STEREO SOKOJ/SUMAJ, 1987.
Датум креирања записа: 
Tuesday, October 15, 2013
Фотографије: 
AddThis: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Аудио
Година настанка културног добра: 
1936
Тип дигиталног документа: 
Аудио
Област: 
Музика
Аутор: 
Карл Орф

Pages

Subscribe to RSS - Музика