Скулптура

Назив: 
Рељеф Филип Вишњић и народ
Cyrillic
Опис: 
Поклон Михајла Пупина (1934) Бијељини. Налази се у гимназији ''Филип Вишњић'' у Бијељини. Рад Рудолфа Валдеца 1913. године. Стихови на рељефу: "Браћо моја мало умукните! Гусле моје мало загудите! Да испјевам једну песму малу, разонодим дружину осталу." ,,Жељно је очекивао поруџбине за његове вајарске радове, али оне не дођоше. Решим се да му понудим бар једну поруџбину. Пошто сам му испричао моје доживљаје са Батом Батикиним и са Љубом Станојевићем запитам га да ли би био вољан да ми у бронзи изради старог Филипа Вишњића како уз пратњу гусала казује народне песме а будућа поколења га слушају; жена са дететом и младожења са девојком да представљају будућа поколења. 'Не само будућа поколења као што их Ви представљате', дода Валдец, 'него и горске виле које стоје покрај горе и слушају златоустог Филипа Вишњића.' Валдец ме је задивио његовим познавањем српских народних песама: нисам се надао да ћу то знање наћи у глави једног Словенца, или Хрвата.'Мало је глава у целој Словенији и Хрватској', рече ми Валдец, 'које нису пуне српских народних песама''. - Михајло Пупин (Хаџи Зоран Лазин: КНЕЗ ОД СЕМБЕРИЈЕ ИВАН КНЕЖЕВИЋ (1760-1840) - Бијељина, 2006)
Материјал: 
Тип оригиналног културног добра: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Фотографије: 
Година настанка културног добра: 
1913
Назив(оригинални): 
Рељеф Филип Вишњић и народ
Место локалитета: 
Бијељина
Bosnia and Herzegovina
44° 46' 11.8056" N, 19° 13' 35.2308" E
Област: 
Назив: 
Лежећа фигура
Cyrillic
Аутор: 
Опис: 
Део изложбе "Хенри Мур" Музеја Војводине.
Држава настанка културног добра: 
Велика Британија
Ауторска права: 
Музеј Војводине
Материјал: 
Тип оригиналног културног добра: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Фотографије: 
Година настанка културног добра: 
1939
Назив(оригинални): 
Reclining figure
Место локалитета: 
Serbia
45° 14' 58.794" N, 19° 50' 12.642" E
Институција: 
Назив: 
Композиција
Cyrillic
Аутор: 
Опис: 
Део изложбе "Хенри Мур" Музеја Војводине.
Држава настанка културног добра: 
Велика Британија
Материјал: 
Тип оригиналног културног добра: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Фотографије: 
Година настанка културног добра: 
1934
Назив(оригинални): 
Composition
Институција: 
Назив: 
Биста Светозара Милетића
Cyrillic
Опис: 
Гипсани модел бисте Светозара Милетића, према бисти Петра Самонова.
Историјат: 
Део изложбе "Бела Русија" Музеја Војводине, аутора виших кустоса Веселинке Марковић и Александра Петијевића.
Ауторска права: 
Музеј Војводине
Датум креирања записа: 
Monday, September 22, 2014
Креатор записа: 
Огњен Вукмировић
Материјал: 
Тип оригиналног културног добра: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Фотографије: 
Назив(оригинални): 
Биста Светозара Милетића
Општина: 
Нови Сад
Регион: 
Војводина
Држава: 
Србија
Институција: 
Област: 
Назив: 
Црквене скулптуре
Cyrillic
Опис: 
У складу с традицијом опремања католичких храмова, у Јерменској цркви су се налазиле и гипсане скулптуре значајних светитеља. Оне су чиниле саставне делове црквених олтара и издвојених простора у наосу храма. Као и у случају других делова црквеног мобилијара, подаци о радионицама у којима су израђене фигуре нису остали сачувани у новосадским архивима и преосталим црквеним документима. Експонати су део изложбе "Јерменска црква у Новом Саду - избрисана баштина", ауторке Љиљане Лазић, историчарке уметности и музејске саветнице.
Држава настанка културног добра: 
Аустрија
Историјат: 
У октобру 1963. године у Новом Саду је срушена Црква Св. Гргура Просветитеља, популарно звана Јерменска црква. Током више од два века постојања, овај храм је био сведок напора његових верника и свештеника да га саграде, одрже, обнове и сачувају. Нажалост, у деценијама након Другог светског рата је поделио судбину ишчезлих новосадских Јермена. Рушење Јерменске цркве представља неизбрисиву грешку у послератном урбанистичком планирању Новог Сада. Део старог језгра града, чија је урбана матрица успостављена почетком 18. века, жртвован је савременој архитектури и новој саобраћајници. У сукобу новог и старог, црква је окарактерисана као „безвредно архитектонско дело“, чији опстанак није неопходан. Генерације Новосађана су тако остале ускраћене за део баштине, јединствене по свом културном, верском и архитектонском значају. О животу и последњим годинама постојања Јерменске цркве и њене мале заједнице остала је сачувана обимна архивска, документарна и фото-грађа, која открива све околности које су довеле до трагичног и непотребног рушења. Део драгоцене црквене заоставштине данас се чува у Музеју града Новог Сада и, након пола века, сведочи о некадашњем изгледу Цркве Св. Гргура Просветитеља.
Ауторска права: 
Музеј града Новог Сада
Датум креирања записа: 
Friday, September 19, 2014
Креатор записа: 
Јованка Лекић
Материјал: 
Тип оригиналног културног добра: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Фотографије: 
Година настанка културног добра: 
1890
Назив(оригинални): 
Црквене скулптуре
Општина: 
Нови Сад
Регион: 
Војводина
Држава: 
Србија
Област: 
Назив: 
Фигура девојке
Cyrillic
Опис: 
Познати српски вајар Тома Росандић је аутор скулптуре мањих димензија, израђене од белог мермера. Фигура девојке настала је у четвртој деценији 20. века, а њена стилизована форма подсећа на дела Ивана Мештровића, у чијем атељеу се Росандић школовао неко време. Дело је доспело у Музеј града Новог Сада као део заоставштине др Бранка Илића, познатог новосадског колекционара.
Историјат: 
Део сталне поставке Музеја града Новог Сада, под надзором музејског саветника, историчара уметности, Љиљане Лазић.
Ауторска права: 
Музеј града Новог Сада
Датум креирања записа: 
Tuesday, September 16, 2014
Креатор записа: 
Огњен Вукмировић
Материјал: 
Тип оригиналног културног добра: 
Формат(и) дигиталног документа: 
Фотографије: 
Општина: 
Нови Сад
Регион: 
Војводина
Држава: 
Србија
Subscribe to RSS - Скулптура